woensdag 8 oktober 2008

Doorakkeren over de PLE

Met Jan Snijders en Ronald een brainstorm sessie gedaan hoe een academie/opleiding meer rekening kan houden cq. gebruikmaken van de PLE van studenten. Welke indicatoren kunnen opleidingen hiervoor gebruiken?

Al pratende kwamen we op een beeld waaruit in een overzicht helder kan worden waar welke leeractiviteiten plaatsvinden. In een assenstelsel formeel-informeel leren de ene as vormt en beinvloedbaar-niet beinvloedbaar (controle) de andere as kunnen de leeractiviteiten van een curriculum gepositioneerd worden. Duidelijk wordt dan op welke leeractiviteiten we als onderwijsinstelling invloed kunnen uitoefenen en of het gaat over formeel of informeel leren. We zijn er allemaal van overtuigd dat studenten heel veel op een informele wijze leren (buiten de school) Hoe krijgen we hier een beeld van en hoe kunnen we dit benutten?

We waren het er allemaal over eens dat hier nog verder over doorgepraat moeten worden en hebben een vervolgafspraak gemaakt.

Geen opmerkingen: