maandag 15 juni 2009

Overleg met Nicole, 15 juni 2009



Afspraken/besproken:

  1. Stand van zaken rondom de studiedag van 22 juni 2009: Programma is rond, workshop zoeken met Google wordt door Mariette gegeven i.p.v. Sandra.
  2. Pilot 'samenwerkend leren en innoveren': Er is een tussenevaluatie geweest met de betrokken docenten. Grote betrokkenheid van de docenten en er werd contructief nagedacht hoe deze pilot te evalueren. Evaluatie van samenwerkend leren adhv de sleutelbegrippen. Zowel studenten (leerteams) als docenten evalueren de pilot en zetten deze op hun blog! Docenten doen dat vooral in hun rol als begeider... Hans verzamelt de evaluaties. Studenten zijn positef: dit resulteert in een bijdrage op de aanstaande studiedag in de vorm van een workshop. Hans en ondergetekende maken een eindevaluatie. Besloten is om ook in de propedeuse en in het derde jaar met weblogs te gaan werken...
  3. Wiki: Nicole gevraagd waar het accent voor het gebruik van de wiki ligt. Een digitaal platform waarin kennis rondom werkveld, opleiding etc gedeeld wordt bljft overeind, maar daarnaast mot dit platform tevens een visitekaartje van de Pabo worden. De voor- en nadelen van een wiki en een website zijn nog eens op een rijtje gezet.
    De 'koninklijke' route verloopt als volgt: eP medewerker (kennisinfo uit bijgewoonde congressen) --> Wiki (werkomgeving) --> Website Pabo. De onderwijscommissie werkt als moderator en filter naar de website! Besloten werd daarom om te komen tot een experiment (MJB) met de volgende opzet : Wat is er nodig om te komen tot gewenst kennisdelend gedrag van medewerkers? Welke rol kan het ePortfolio hierbij spelen? Wat zijn de rollen van resp Wiki en onderwijscommissieonderwijscommissie? Dat alles gelinkt aan professionalisering van medewerkers en organisatie. Adri schrijft MJB experiment. Adri past de huidige verbeelding van het gebruik van weblogs en wiki voor de Pabo aan.
  4. Project kennisverankering: De toekenning van innovatiegelden binnen Avans is onzeker en dubieus. Er is geen helderheid en zekerheid over hoe.... Soms lijkt het erop alsof professionals niet serieus genomen worden... Hoe dan ook, komend jaar gaan Adri en Hans door met het verder uitbouwen van ICT ondersteuning in het onderwijs bij de Pabo.
  5. Skills lab: De Pabo wil in feite een lichte achterstand vwb het gerbuik van ICT in het onderwijs ombuigen tot een lichte voorsprong. Een van de mogelijkheden is het opzetten van een skills. Motto: Kinderen van scholen uit de regio laten ruiken aan nieuwe ICT toepassingen...Pabo studenten leren omgaan met nieuwe hardware en tools. Dat allemaal met als doel te komen tot diepgaand leren mb.v. ICT. Hans legt a.s. vrijdag contact met Microsoft en probeert een afspraak te maken om hierover eens te brainstormen.. Adri en Hans schrijven een projectaanvraag. Adri mailt een projectformat.

Geen opmerkingen: