woensdag 2 juni 2010

Beoordeling en toetsing voor deeltijd studenten

Ook hier zou het motto moeten gelden: Face-to-face waar het moet en digitaal waar het kan moeten gelden. De volgende zaken verdien naar mijn mening de nodige aandacht:
  1. Hoe consistent is de toetsing met de gestelde doelen in de kernopgave? met ander woorden: beoordelen we echt of we de doelen die we ons vooraf stelden gehaald hebben?
  2. Zijn de toetscriteria bekend bij de studenten?
  3. Digitale toetsing heeft als voordeel dat je als docent er geen omkijken meer naar hebt. Eenmaal de goede vragen of stellingen en de resultaten zijn, na invullen, terug te vinden in het gradebook van Blackboard. Blackboard 9 biedt weer extra mogelijkheden en het zou goed zijn deze met de ELCO een te verkennen. Eenmaal vragen en stellingen gemaakt, bespaart het de docent dus tijd! Ideaal voor diagnostisch toetsen. Welke vormen van digitale toetsing zijn overwogen bij deze kernopgave en waarom?

Geen opmerkingen: