zondag 23 november 2008

Eerste concrete stappen bij de Pabo

Hoe kunnen we de bewijslast in de eP van studenten versterken met multimedia? Samen met Johan Weterings en Hans vd Heijden uitvoerig enkele portfolio's van studenten bekeken en toen bleek dat de Pabo het portfolio zowel voor ontwikkeling als als beoordelingsinstument gebruikte. Dat lijkt enigszins verwarrend op het moment dat je op zoek gaat naar wat is nu het bewijs waarvoor.

Een aantal onderwerpen stonden in dit overleg centraal:
1. Beoordeling versus begeleiding: beoordelaars ook tegelijk coach?
2. Welke bewijzen moeten worden opgenomen in het eP voor het assessment?
3. Wanneer is een bewijs valide?

De eerste concrete stappen in het project worden genomen. Om een beeld te krijgen van welke bewijslast aangevoerd kan worden voor welke competentie, wordt er nu een lijst opgesteld met competenties en de daarbij horende indicatoren..Een eerste idee is om studenten zich mbv een filmpje te laten voorstellen..


Geplande volgende bijeenkomst:
8 december, 10.30-12.00 uur, plaats Xplora (backoffice).

Geen opmerkingen: