De volgende rapporten en agenda's zijn aanleiding geweest voor dit project:
'LeerKracht' (commissie Leraren, Rinnooy Kan)
'Over de drempels met taal en rekenen' (expertgroep Doorlopende Leerlijnen Taal en Rekenen (commissie Meyerink)
'Meesterschap' (reactie HBO-raad op rapport van Rinnooy Kan, maart 2008)
Kwaliteitsagenda 'Krachtig Meesterschap' (staatssecretatis, september 2008)
Deze ontwikkeling is vanochtend besproken en er is gekeken naar de consequenties voor ons project. Afgesproken is dat we ons vooral gan richten op HOE de Pabo, Breda hiermee zal omgaan. Hans bljft de ontwikkeligen nauwgezet volgen, o.a. door zitting te nemen in de resonansgroep van de Pabo's. Andere in het projectplan KV (verrijking eP met multimedia, kennisdeling en kennisconstructie in een Wiki door leerteams, werkveld en docenten) genoemde resultaatvoorstellingen krijgen nu voorrang. In januari krijgen deze onderdelen op een studiedag expliciet aandacht en zullen docenten van de Pabo hierbij betrokken worden.
Verder zijn de volgende afspraken gemaakt:
- Hans vraagt aan Johan Weterings voor de volgende vergadering. (rol eP binnen de Pabo, inbreng bij multimediale verrijking van het eP)
- A3 komt met concept-voorstel over PLE (leeromgeving 3.0)
- vergadering frequentie hoger en aanpak concreter
Geen opmerkingen:
Een reactie posten