dinsdag 6 januari 2009

Overleg 6 januari 2009 PABO

Agenda:
  1. Keuze maken uit eindbeoordelingslijst LIO-stage en vervolgprocedure..(criteria?)
  2. Beeldvorming bij beter grip krijgen op ervaringskennis onder het motto 'van Wiki naar community'
Ad 1.
De eindbeoordelingslijst met competenties en indicatoren voor de LIO-stage is doorgenomen en als pilot voor het maken van een multimediale toepassing is gekozen voor competentie 3 (Vakinhoudelijk&didactisch) en wel 3.17: 'De leraar heeft kennis van factoren die een krachtige leeromgeving ondersteunen en kan daarvoor geeigende middelen op verantwoorde wijze inzetten.'
Dit is een competentie die zowel in leerteams in de propedeuse aan bod komt als in de LIO-stage. Het idee is:
  1. Laat zowel leerteams in het eerste jaar als LIO stagiaires een video maken waarin 3.17 aangetoond en bewezen wordt;
  2. Maak een reflectieverslag(interview) in de vorm van een vodcast.

Concept aanpak:
  • Hans nodigt 2 leerteams uit en 2 LIO-stagiares
  • A3 werkt de aanpak verder uit
  • A3 gaat achter de mogelijkheden van een FLIP aan
  • Hans beschrijft 3.17 zodat er een keuze van videofragmenten gemaakt kan worden
Ad 2:
Hans neemt contact op met Nicole, omdat de ideeen rond het creeeren van een kenniscentrum met alumni wel heel nauw aansluit bij de ideeen die wij hebben over het slimmer benutten van ervaringskennis door leerteams (in hetzelfde studiejaar, over de studiejaren heen, met alumni). Hans arrangeert een overleg en A3 werkt het model verder uit.

Datum volgend overleg: 22 januari 13.00-15.00 uur

Geen opmerkingen: