donderdag 3 april 2008

Afspraken 3 april

  1. Adri werkt verder aan het bijstellen van het projectvoorstel.
  2. Ronald en Adri verkennen de mogelijkheden van Google Sites.
  3. Ronald en Adri bereiden workshop voor de Onderwijsdag van Avans voor.
  4. Anita maakt een opzet voor een brochure om het programma Onderwijsontwikkeling en de projecten daarbinnen beter te profileren naar Avans en het LIC.
  5. Het gesprek bij de ATM en de ervaringen van Ronald met AB&I zijn aanleiding om te komen tot een aantal aandachtspunten die in de intake-gesprekken met de academies moeten worden meegenomen. Aandachtspunten zijn:
    • het probleem dat opgelost gaat worden moet duidelijk zijn
    • de rol en het commitment van de directie
    • docenten dienen voldoende ICT-vaardig te zijn
    • verantwoordelijkheden van zowel academie als LIC dienen helder te zijn
    • communicatielijnen moeten helder zijn
    • facilitering vanuit de academie moet helder zijn.

  • Tot slot:
    • Ronald doet verslag van de svz bij het project DLC en zijn ervaringen tot dusver bij AB&I. Naar aanleiding van de discussie rondom de begrippen kennisobject en leerobject wordt door Anita het 4C/ID model uitgelegd. DLC kan een rol spelen bij b.v. bij het aanbieden van JIT. Hoe de link vanuit dit model naar het verstevigen van de kennisbasis eruit gaat zien is nog niet helemaal helder. Bovendien maken de meeste opleidingen binnen Avans geen gebruik van dit model!

1 opmerking:

Anita Heijltjes zei

A3, ik zie dat je al een link naar het 4C-ID model hebt gemaakt. Op internet is er inderdaad veel over te vinden.In het boek 'de logica van vraaggericht werken' gaan we in deel 2 ook uitgebreid op het 4C-ID model in. Dat boek komt binnenkort voor alle LIC consultants beschikbaar